19-5 mount Merapi - Reisverslag uit Kaliurang Kulon, Indonesië van Michiel - WaarBenJij.nu 19-5 mount Merapi - Reisverslag uit Kaliurang Kulon, Indonesië van Michiel - WaarBenJij.nu

19-5 mount Merapi

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel

19 Mei 2014 | Indonesië, Kaliurang Kulon

19 mei 2014

Weet niet zeker of ik vandaag een nuttige dag heb gehad.

Een stevig ontbijt gehad, dat zeker. Bord rijst, ei, groente, groot bord fruit, groot glas verse melon juice en kop thee. ,,Your big'', zegt ie dan.

Naar het Merapi national park gewandeld. Wandeling van een half uurtje stijl omhoog (wordt nog wat morgen, om vijf uur stijl omhoog te klimmen..) naar het viewpoint met uitkijktoren om naar Mount Merapi te kijken. Ik ben daar van tien tot half vier gebleven. Wachten, wachten, wachten op goede omstandigheden om de vulkaan te fotograferen. Moet een beetje geduld hebben, maar rond half vier (net voordat het hier begint te schemeren) bleek het meest gunstige moment. Wellicht nog iets later, maar het park gaat dicht om vier uur. Dus op het allerlaatste moment naar beneden moeten rennen om nog net op tijd buiten te staan.

Ik hoop dat er minimaal één goede foto tussen zit. Want een of andere idioot vergeet een verloopfilter van een paar tientjes te kopen om een vulkaan te fotograferen. Sta je dan, met je kapitaal aan foto-apparatuur. Of de lucht overbelicht of berg te donker. Damned. Dan maar onderbelichten en in photoshop beetje corrigeren.

Al met al wel een relaxt dagje en hopelijk ook nuttig wat betreft de foto van Mount Merapi. Een hoop vrienden gemaakt die graag hun Engels wilden oefenen. En met mij op de foto. Gids die me bij de tweede keer dat hij mensen naar boven begeleidde totaal verrast dat ik er nog steeds stond. Hij vond het wel erg leuk dat ik het maken van een foto van Mount Merapi zo serieus nam. En, ik heb telkens netjes sorry gezegd in het Indonesisch nadat ik geplast heb. Dat schijnt te moeten om de vulkaan niet boos te maken. Mocht ie actiever worden of uitbarsten is het in ieder geval niet mijn schuld geweest.

Vanavond vroeg naar bed. Morgen om vier uur 's ochtends klaar staan om te vertrekken naar de top.

  • 20 Mei 2014 - 19:59

    Richard:

    Hoi Michiel, je hebt het duidelijk naar je zin. Groetjes Richard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michiel

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 5117

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Indonesia 2014

Landen bezocht: