13 mei - Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Michiel - WaarBenJij.nu 13 mei - Malang - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Michiel - WaarBenJij.nu

13 mei - Malang

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel

13 Mei 2014 | Indonesië, Malang

Om half drie 's nachts opgestaan. Heerlijk geslapen na twee belabberde nachten. Koude douche, ontbijt in een doosje opgehaald bij de receptie van het hotel en aan de wandel. Naar het station om de kereta api (trein) van kwart over vijf te pakken naar Malang. Was er sneller dan verwacht. Gelukkig, nog even tijd om mijn handdoek te voorschijn te halen en een half uurtje uit te zweten. Met gebeden die om de beurt uit de verschillende moskeeën galmen. Acht uurtjes kereta api voor de boeg.

Dat beviel prima, acht uurtjes met de trein. En nog precies op de aangegeven tijd in Malang. (alsof me dat iets uit zou maken, maar toch) Tijdens de rit aan de praat geraakt met een man die af en toe ook bij een station uitstapte om te roken. Hij blijft met zijn vrouw twee dagen in Malang om daarna door te reizen naar huis. Waar? Yogyakarta (Yogya, zoals iedereen het noemt), in een dorpje op mount Merapi! Elf km van Yogya en zeven km tot de top. Toen ik aangaf dat ik wellicht daarheen wil gaan, gaf hij mij zijn telefoonnummer. Hij wilde dan wel mee de klim naar de top van mount Merapi maken, met uitzicht op de krater van de vulkaan. Altijd handig. In Malang aangekomen vroeg hij of ik al een hotel had waar ik zou verblijven. Had er een gevonden in de Lonely Planet, schuin tegenover het station. Prima, mocht er iets zijn kon ik hem altijd bellen.

Malang. Stadje midden in de bergen. Qua temperatuur heerlijk fris. Regen kwam met bakken uit de lucht. Dat was wel erg lekker. Even gewacht tot de ergste buien over waren. Al was dat zinloos omdat ik door twee stromende rivieren moest, ofwel de straat schuin oversteken naar hotel Emma. Was niet moeilijk te vinden na de uitleg van de taxiparkeerhulpman die het tot op de stoeptegel nauwkeurig had uitgelegd toen ik het hem vroeg. Keurig hotelletje, behulpzame mensen (ik moest persé de kamer bekijken of alles perfect in orde is voordat ik zou betalen) en een kokend hete douche.

Straks even eten en op tijd naar bed. Lange dag als je om vijf uur 's morgens de trein moet nemen. Morgen het stadje eens verkennen. Mijn eerste indruk vanuit de trein en bij aankomst was dat het een soort industriestadje is. Wellicht perfect om mijn fototoestel eens flink aan het werk zetten!

  • 13 Mei 2014 - 15:30

    Charlotte&Henri:

    Sugeng tindak.
    Hoi Michiel,
    Goed te lezen dat je een mooie reis hebt.
    We volgen je op de voet, met Google Earth zoomen we in en zien je bijna lopen.
    Fijn dat je leuke mensen ontmoet waar je een afspraak mee kunt maken en je verder helpen.
    Nog veel plezier daar en sugeng tindak op Java.
    Je Pa&Ma

  • 13 Mei 2014 - 20:10

    Richard:

    Hoi Michiel, je reis leest als een verhaal. Mooie foto's. Ik zie dat je zelfs je mobiel kunt opladen in de trein. Moet je hier bij de NS eens voor komen.

    Het gaat toch aardig zoals je wilde, reizen met de locals. Prachtig om te lezen. Een inkoppertje: het weer hier is vreselijk. Niks als regen en koude afgelopen dagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michiel

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 5113

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Indonesia 2014

Landen bezocht: