Dag 1 - 3 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Michiel - WaarBenJij.nu Dag 1 - 3 - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Michiel - WaarBenJij.nu

Dag 1 - 3

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Michiel

05 Mei 2014 | Indonesië, Denpasar

Na 16 uur vliegen, met tussenstop in Singapore (even een uurtje de benen strekken en sigaretje roken op het buitenterras. Viel bijna om van de hitte na zo lang in een ijskoud vliegtuig en dan opeens met dik vest in 32 graden pal in de zon..), aangekomen in Denpasar Bali.

Gedoe met de douane. Had volgens hen te veel shag bij. Tax betalen of het wordt in beslag genomen. Na onderhandeling over de prijs, ja onderhandelen met de douane, een redelijke prijs betaald. Was op zoiets dergelijks al voorbereid en een kleine hoeveelheid rupiahs in mijn broekzak zitten. Sorry, ik heb niet meer geld bij me...;-) Werkte ook nog, haha. Kreeg wel veel vragen; you have new passport and traveling alone to Indonesia for 30 days. What's your purpose of visit and where are you going to stay? Hm, just traveling around. Where I don't know yet, do you have any suggestions? Die hadden ze niet..

Mannetje dat me op zou halen op het vliegveld nergens kunnen vinden. Driemaal langs de kudde 'mannetjes met naambordjes' gelopen of ik mijn naam ergens zag staan, of een verbastering daarvan. Bij de tourist information point even laten bellen. Sorry, chauffeur is ziek. Eigenaar van het hotel komt me zelf ophalen. Was er binnen tien minuten.

Hotel met de slechtste recenties blijkt precies te zijn wat me wel bevalt. Basic kamer zonder uitzicht, drie straaltjes water uit de douche die alle drie een andere kant op spuiten, drukke straat, maar erg aardig en behulpzaam personeel en nauwelijks toeristen te zien behalve als ik in de spiegel kijk. Schone kamer, alleen een beetje verouderd. Airco toch maar aangezet, op 30 graden, omdat ik de knop van de ventilator nog niet heb kunnen vinden.

Strand maar eens opgezocht. Daar tien minuten gezeten en verveel me al kapot. Ik hoef helemaal niets te doen, maar hoe lang hou je dat vol? Ik dus maximaal tien minuten. Dan maar strandwandeling in korte broek om wat kleur te krijgen en ergens wat eten en drinken. Hete garnalensoep en een kop warme thee om het van binnen net zo warm te krijgen als aan de buitenkant. Volgende reis gaat naar Alaska of Noordpool worden.

Blijkbaar ben ik geen potentiële klant. Ik wordt goed met rust gelaten. De enige vraag die ik af en toe krijg is of ik mijn lang haar gevlochten wil hebben of dat ik wil leren surfen. Ik in het water of met een gevlochten kop rondlopen, no thank you very much.

Straks in het hotel eens kijken wat er op Bali te doen is deze week. En hoe ik op Java ga geraken. Heb er eigenlijk nu al zin in om die tocht te gaan maken. Maar goed. Eerst even acclimatiseren, goed eten, kretek sigaretten roken (nog geen euro per pakje..), kleurtje krijgen en aan het strand rondhangen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michiel

Actief sinds 29 April 2014
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 5111

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 31 Mei 2014

Indonesia 2014

Landen bezocht: